Cross Road

1988 - 'a' Studio

autóverseny

Enterprise

A Cross Road egy autós program, igaz abból az "egyszerűbb" fajta. Ha jobban belegondolok Enterprise-on, ha nem számítjuk a Spectrum átiratokat, nem volt igazán túltengésben az autós program. A Race Ace, Hungarorong Forma-1, és a Cross Road jelentette a kínálatot.
Betöltés után kocsit kell választanunk magunknak. Olyan "patináns" nevekkel találkozhatunk, mint a Trabulon, Krokodili, Skodili, Mitsubili, Zebulon, Warbulon. Mindegy melyik kocsit választjuk, csak kinézetben különböznek. A SPACE megnyomásával indul a játék. Már a menüben észrevehetjük, hogy hangok nincsenek, csak zene (egyszerű, de nagyszerű dallamokat élvezhetünk)
Szakaszokra osztott pályán kell száguldoznunk, egyetlenegy ellenfelünk az idő. Minden szakaszt megadott időn belül kell megtennünk. Sosem értettem igazán, hogy miért csak kétfokozatú váltót csináltak a programozók akkoriban. Szerencsére a problémát ebben a programban végre megoldották! Itt egyáltalán nincsen váltó... (De legalább egy gonddal kevesebb.) A változatosság kedvéért időnként utolérünk egy kocsit, akik inkább útakadály szerepét töltik be a programba, az út mértani közepén haladnak (még a legélesebb kanyarban is). Ha ütközünk egy kocsival, sebességünk lenullázódik, ha a pálya szélére sodródunk lelassulunk. Minden "menet" után új kocsit kapunk (csak hogy "változatosabb" legyen az amúgy dögunalmas játékmenet).
Pontszámunk a megtett távolság fügvényében növekszik, ha lejár az időnk feliratkozhatunk a legjobbak listájára.

A program a Crazy Cars CPC verziójának konverziója (van Spectrum-ra is), bár egy kicsit félkész jellege van, a színekkel nem sokat foglalkoztak (lila felhő, kék talaj...). A hangok átírására sem vették a fáradságot (lehet, akkor még ötletük sem volt, hogy kell), helyette inkább beraktak egy - amúgy tényleg remekül kiválasztott - Atari zenét a hozzá való lejátszó rutinnal. Az autóválasztást viszont a magyarok rakták bele, igaz ennek nincs túl sok értelme, hisz a program amúgy is szintenként váltogatja az autónkat. Debugerrel belenézve egyből látszik, hogy itt az eredeti program bináris piszkálásáról van szó (ahogy a házilag készült átiratok készülnek), nem pedig forrásszöveg szintű átírásról, ahogy a normális több platformra kiadott játékok (pl. Nodes of Yesod) készültek.

Zene (MP3)

Remake (MP3) - Dobrosi Szabolcs