Chuckie Egg

1983 - A'n'F Software

Ügyességi

Spectrum (48k)

Enterprise

 

Bizony nehéz egy állattenyésztő élete... A játékban Harry a farmer helyébe kell beleképzelnünk magunkat, aki strucctojásokat termel. Feladata hogy összeszedje az összes tojást. Ebbéli tevékenységében a harciasságukról és méretükről ismert madarak akadályozzák. Ha közelebbi kapcsolatba kerülünk egy ilyen madárral, alaposan összekócolja a frizuránkat. Harry-t az ilyen események annyira megviselik, hogy elveszti egy életét... (Miért is nem inkább a csigatermelést választottuk???) További bonyodalom, hogy a feladatot időre kell teljesítenünk, nem szöszmötölhetünk egész nap pár tojással.
A stuccólban létrák segítségével közlekedhetünk az egyes emeletek között. Nemcsak tojásokat találunk itt, hanem a madarak által szétszórt kukoricahalmokat is. Ezeket jutalompontért szintén összeszedhetjük. Ha egy madár kukoricát talál, azonnal megeszi, és mi elbukjuk az érte járó jutalompontokat. A kukorica megszerzésének további hatása, hogy az időnk egy rövid ideig nem fogy! A nehezebb szinteken ez néha jól fog jönni! Harry jó kondiban van (a sörhasa ellenére), így bármilyen magasról leeshet, nem fogja összetörni magát. Szerencsére ugorni is elég nagyot tudunk, ahhoz, hogy kisebb lyukakat átugorjunk, de akkorát nem tudunk ugorni, hogy egy madarat is átrepüljünk! Ne feledjük, hogy a levegőben nem tudjuk irányítani magunkat, de, ha ugrás közben valamibe beleütközünk "visszapattanunk" róla! (Ez garantáltan sok bosszúságot fog okozni...)
A harmadik szinttől kezdve találkozhatunk a lifttel, amelynek használata némi nehézséget okoz: le kell róla ugornunk, még mielőtt elérnénk a képernyő tetejét, mert nem "mehetünk ki" a játékképernyőről, ugyanúgy elvész egy életünk, mint amikor alul esünk le! Ha az első nyolc pályán sikerül átjutni, a játék újra az első pályán folytatódik. A különbség, hogy a tyúkok eltűnnek, viszont a kacsa kiszabadul a kalitkából és rárepülős módszerrel vadászik ránk a pálya teljes területén. A nyolc pálya ismételt teljesítése után megint az elsőre kerülünk, de immár tyúkokkal és kacsával is nehezítve. A következő körben újabb tyúkok jelennek meg, újabb teljesítés után pedig gyorsabbak lesznek ellenségeink.

A képernyő tetején látható információk egyértelműek: SCORE - pontszám, LEVEL - nehézségi szint, BONUS - a szint teljesítése esetén kapható jutalompontok, TIME - hátralévő idő. A pontszám alatt látható sárga kalapok életeinket jelzik.
Játék közben a CAPS SHIFT+H megnyomásával szüneteltethetjük a játékot (folytatás: S), a CAPS SHIFT+A megnyomásával visszaléphetünk a menübe.

A menüben a következő lehetőségeink vannak:

  • S - Játék indítása. A gép megkérdezi, hány játékos kíván tojást gyűjtögetni (1-4)
  • R - Billentyűzet beállítása. A játék csak billentyűzetről játszható, alapértelmezés szerint a kurzormozgató billentyűkkel. Mindenképpen érdemes beállítani egy kényelmes kiosztást! (pl. Q, A O, P, SPACE)
  • I - Instrukciók. A nevével ellentétben itt 3 billentyűzet-beállítás közül választhatunk.

Bár a játék is szórakoztató, és tökéletesen megfelel az 1983-as elvárásoknak, a program sikere részben annak is köszönhető, hogy az angol általános iskolákban használt BBC Micro számítógépekre is megjelent. A játékot akkor 16 éves Nigel Arderton írta, aki később közreműködött a Commando és a Ghost 'n Goblins Spectrumos változatának elkészítésében is.

Örökélet: POKE 42837,182
Nem fogy az idő: POKE 39205,0