Navy Moves

1989 -

akció

Forrás:
Spectrum Világ 20. rész

Spectrum (48k)

A Dinamic már évek óta képviselteti magát az európai software-piacon, jelezvén, hogy a spanyol programozók sem szorulnak az SpV. gépi kód tanfolyamára. Ha nem is a legnagyobb csodákkal, de mégis számos, elég jó minőségű akciójátékkal (NONAMED, EL CID, GAME OVER vagy a FREDDY HARDEST) és főleg a fantasztikusan jól megrajzolt címképernyőkkel lepték már meg a Spectrum-tábort is. A további meglepetés abból áll, hogy a programok ékes spanyol nyelven szólnak a gyanútlan játékosokhoz, ami meglehetős sokkhatás egy érző léleknek (TECLADO, ARRIBA meg JUGAR még csak-csak, de az IZQUIERDA már durva egy kicsit...). Legújabb, NAVY MOVES címet viselő programjuk, akár az ARMY MOVES folytatásának is felfogható - a vízen. Főhőse egy tengerészgyalogos, akinek a legkülönfélébb módon keserítették meg az életét a Dinamic programozói. Feladatunk: szabotázsakció az ellenséges U-5544 atomtengeralattjáró ellen.

Először is egy gumi motorcsónakon száguldunk a háborgó tengeren, ahol kb. ötméterenként egy-egy szép, lila érintőakna várja a gumi motorcsónakon arra száguldó tengerészgyalogosokat. Az örömteli találkozás eredménye valószínűleg kikövetkeztethető... Az aknákat az átugrálásukkal kerülhetjük el, de mivel különböző távolságokra vannak egymástól, a gyorsítás/lassítás művelet is használandó. Ha ezt megúsznánk úszás nélkül, akkor a - szintén motorizált - konkurenciával gyűlik meg a bajunk: kommandósok érkeznek motoros vizabicikliken és minden igyekezetükkel azon vannak, hogy legázolják már egyébként is csuromvizes főhősünket - még szerencse, hogy a kezünk ügyében van egy szigonypuska, amivel nyomatékot adhatunk neheztelésünknek. (A lövések elől le kell hajolnunk!) Ezután még nedvesebbek leszünk, mert mint az neves Búvár Kund, mi is megyünk a víz alá. Itt cápák, polipok meg az Isten tudja még miféle tenger alatti szörnyek várják csekélységünket. Egy mini-tengeralattjárót kell elfoglalnunk, amellyel bejuthatunk az ellenséges tengeralattjáróra (a polipoknak a fejére kell célozni, a csápjaikat el kell kerülni!)...
Itt következik a program második részének a betöltése, ami huncut módon egy kódot kér tőlünk. A második szint kódja: 63723

A második pálya elején egy dokkban vagyunk, ahol tovább lövöldözünk az ellenségekre. A golyózáport azzal hálálják meg, hogy egyrészt nem mi fogunk elhalálozni, másrészt extra töltényeket gyűjthetünk tőlük. A célunk, hogy bombát helyezzünk el a reaktorszobában, majd biztonságban elhagyjuk a tengeralattjárót. Ehhez meg kell állítanunk a tengeralattjárót, a felszínre emelkedni, valamint rádióüzenetet kell küldeni a főhadiszállásunknak. Sajnos ezen a fránya tengeralattjárón minden csak kódokkal működtethető, amiket tengeralattjáró tiszti állományától szerezhetünk be, miután lemészároltuk őket:

  • Elsőtiszt: a kódjával megállíthatjuk a hajót, és a felszínre emelkedünk.
  • Első- és második műszaki tiszt: a reaktorszoba ajtaját nyitó kódot birtokolják
  • Első- és második rádiós tiszt: a kódjukkal a rádiós szobából tudunk üzenetet küldeni a főhadiszállásunknak.
  • Kapitány: dzsoli dzsóker kód, bármelyik (de csak egy!) kódot helyettesíthetünk vele.

A kódokat bármelyik számítógép-terminálnál tudjuk megadni. Ha elhelyeztük a bombát, a tengeralattjáró megáll, ekkor a rádiószobából (a parancsnoki híd mellett találjuk) a 'BOMB READY' üzenetet kell küldenünk a főhadiszállásnak, persze kódolva: ' OABERBYAMD'. Ezután már elhagyhatjuk a tengeralattjárót.

Talán azért a Dinamic programozói is érdemelnek valami köszönetet, hogy ebben a szolid játékban nem a szokásos 3 élettel szúrták ki a szemünket, hanem grandiózus módon 8 darabot adtak belőle (végül is mibe kerül az nekik?). Nem mintha ez túl sokat változtatna a dolgok lényegén... Hát ennyit a NAVY MOVES-ról. Aki szereti az ARMY MOVES féle akciójátékokat és nem dobja ki a gépét már a játék első öt perce után az ablakon, az valószínűleg jól el lesz vele egy darabig. Mert bizony nagy marhaság ez itten kérem...!

Első szint örökéket: POKE 49962,0
Második szint örökélet: POKE 54047,0

Térkép (2. szint)